Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Strona Stowarzyszenia Sądecki Elektryk. Zapraszamy przyjaciół oraz absolwentów Elektryka.

Get Adobe Flash player

Nie - bo jestem Ekoturystą

ekoturysta

10 czerwca 2014 roku wyruszyliśmy na drugą z czterech zaplanowanych wycieczek w ramach projektu „ Nie – bo jestem Ekoturystą”. Tym razem celem były Pieniny, ale o dziwo , nie Sokolica i Trzy Korony, tylko najwyższy szczyt Wysoka (1050m.n.p.m.).Zapowiadana pogoda to ponad 30 stopni- i tak było w rzeczywistości. Gdy dojechaliśmy do Jaworek około dziesiątej rano, słońce już mocno grzało! Ale tym niezrażeni wyruszyliśmy zielonym szlakiem w kierunku Wąwozu Homole. Teren wąwozu jest rezerwatem. Szlak wiedzie wzdłuż potoku Kamionka, który daje nam ożywczy chłód. Widoki na otaczające wapienne skały są cudowne, potok przekraczamy w kilku miejscach, mijając niemal pionowe urwiska tzw. Grzebień, Niską i Wysoką Skałę ( 70 i 120 m wysokości). Szlak wiedzie w górę i zabezpieczony jest barierkami i stopniami. Następnie przechodząc rzadkim lasem świerkowym przechodzimy na Dubantowską Dolinkę z widokiem na płaskie skały zwane Kamiennymi Księgami (wiąże się z nimi pewna legenda dotycząca końca świata!?).Tutaj krótki odpoczynek- jest gorąco, ale i tak stwierdzamy, że upał wśród zieleni i w górach jest inny niż w betonowym mieście. Idąc dalej zielonym szlakiem wchodzimy na rozległą polanę mijając Jemeriskowskie skałki, przechodzimy potok i zaczynamy wspinaczkę w górę trawiastym zboczem. Tylko od czasu do czasu mijamy pojedyncze drzewa dające trochę cienia, pod którymi oczywiście odpoczywamy! Jesteśmy na hali pod Wysoką i dochodzimy do krawędzi lasu. Szlak wiedzie ostro w górę. Naszą uwagę zwracają powalone drzewa. Ten odcinek daje nam w kość. Szlak zielony łączy się z niebieskim i tym szlakiem podążamy na Kapralową Wysoką, skąd około 30 minut na szczyt. Niestety nie wszyscy czują się na siłach by zdobyć Wysoką, zostają więc z opiekunem, ale zdecydowana większość z nas idzie dalej. I warto, ponieważ widoki na rozległą panoramę Tatr, Babiej Góry, pasmo Radziejowej i Magurę Spiską to nagroda za nasz trud! Schodzimy ze szczytu i musimy podjąć decyzję co dalej. Pierwotne plany zakładały przejście przez Borsuczyny i Durbaszkę, ale wysoka temperatura, zbierające się chmury i dwa grzmoty w oddali spowodowały zmianę planów. Zeszliśmy tym samym szlakiem do Wąwozu Homole, potem do wyciągu i drogą polną do Jaworek. I to była słuszna decyzja, nadciągała burza i ulewne deszcze. Mimo utraty wielu litrów potu wróciliśmy zadowoleni, mając przed oczami ( i w aparatach) cudowne widoki! Ekoturyści.

Galeria zdjęć z II wycieczki.

dodano 23 czerwca 2014

Dnia 29 maja 2014 roku odbyła się pierwsza z czterech zaplanowanych wycieczek w ramach projektu „ NIE – bo jestem Ekoturystą”.

Pierwotnie termin był inny, ale kapryśna aura ( deszcze i burze ) pokrzyżowała nam plany i wtedy musieliśmy odwołać wycieczkę. Nasza wyprawa zakładała wyjście z miejscowości Złockie zielonym szlakiem na Jaworzynę Krynicką następnie przejście przez Przełęcz Krzyżową , niebieskim szlakiem, do Krynicy. Niestety już podczas podróży autobusem a kierunku Krynicy nad nami wisiały ciężkie deszczowo – burzowe chmury i podjęliśmy decyzję, że dla własnego bezpieczeństwa wysiądziemy w tejże miejscowości i wybierzemy bardziej bezpieczną trasę. Wysiedliśmy w centrum miasta i po krótkim wprowadzeniu dotyczącym historii uzdrowiska oraz przebiegu trasy wyruszyliśmy na szlak.
Przeszliśmy ulica Zieloną na podejście na Przełęcz Krzyżową, gdzie krzyżują się trzy szlaki: zielony, żółty i niebieski. Z przełęczy widać Jaworzynę Krynicką ( 1114m.n.p.m.). Rozpoczęliśmy około 2,5 godzinną wędrówkę na szczyt. Pogoda bardzo kapryśna raz ogrzewało nas słońce, za chwilę pokropił nas deszcz, nawet zagrzmiało. Szliśmy jednak dalej, robiąc od czasu do czasu przystanki, aby rozkoszować się otaczającą zielenią i widokami oraz posilić się i napoić. Dochodząc do schroniska mijaliśmy ciekawe tablice informacyjne ścieżki przyrodniczej. Odpoczęliśmy w schronisku, niestety okazało się, że międzyczasie deszcz zaczął mocno padać i pojawiła się gęsta mgła, tak więc podjęliśmy decyzję, że podejdziemy na szczyt Jaworzyny, gdzie znajduje się stacja kolejki gondolowej i zjedziemy na dół.
Pierwotna trasa wycieczki, opracowana przez kolegów ekoturystów, nie do końca była możliwa do zrealizowania ze względu na niesprzyjającą aurę, ale bedąc w górach należy być przygotowanym na kapryśną, zmienną pogodę i zawsze mieć plan awaryjny. Tak też stało się w naszym przypadku, ale i tak uważamy, wycieczkę za udaną i polecamy ten aktywny sposób spędzania czasu.

Galeria zdjęć z wycieczki.

dodano 16 czerwca 2014

W naszej szkole realizowany jest projekt: „Nie – bo jestem Ekoturystą”. Projekt obejmuje cykl działań, które mają dać przekonanie, jak satysfakcjonujący jest zdrowy styl życia – w zgodzie z naturą, bez używek.
Oprócz wycieczek w góry i aktywnego wypoczynku w maju odbywały się zajęcia z pedagogiem. W ramach zajęć potencjalni Ekoturyści pogłębiali swą wiedzę na temat kreowania własnego wizerunku oraz podnoszenia poczucia wartości we własnych oczach – wtedy używki nie są potrzebne, stajemy się pewni siebie, wzrasta asertywność, ważne stają się relacje z innymi, przyjaźń czy praca w grupie. Warsztaty przekazały obiektywną, rzetelną wiedzę na temat problemów jakie mogą wiązać się z piciem alkoholu przez dzieci i młodzież, następstwami jego działania w życiu rodzinnym, karierze szkolnej, czy zawodowej.
W zajęciach uczestniczyli uczennice i uczniowie kl. 2b, 1i, 1k ( łącznie 20 osób w dwóch grupach ).
Kolejne zajęcia w ramach programu przed nami.

Galeria zdjęć z warsztatów.

dodano 16 czerwca 2014

Rozstrzygnięcie konkursu na plakat promujący aktywny sposób spędzania wolnego czasu.
Nagrodę rzeczową o wartości 80 zł zdobył uczeń klasy I f Sławomir Łęczycki.
Przedstawiamy plakat, który wygrał główną nagrodę w konkursie.

plakat ekoturysta

GRATULUJEMY!

dodano 09 maj 2014

Rozpoczęliśmy realizację projektu. W drugiej połowie marca odbędzie się spotkanie z beneficjentami celem omówienia założeń projektu i zasad uczestnictwa w nim.

Zajęcia warsztatowe przeprowadzi pedagog szkolny p. Barbara Aleksander.

dodano 16 marca 2014

Projekt „Nie – bo jestem Ekoturystą” adresowany jest do młodzieży Zespołu Szkół Elektryczno – Mechanicznych w Nowym Sączu. W ramach realizowanego zadania przeprowadzone zostaną warsztaty dotyczące uzależnień, asertywności i wzmocnienia pozytywnego obrazu własnej osoby oraz cykl wycieczek po Beskidzie Sądeckim z udziałem młodzieży ze Szkolnego Koła Ekoturystycznego. Zostanie ponadto ogłoszony szkolny konkurs na najlepsze hasło i plakat promujący aktywny sposób spędzania wolnego czasu.

Projekt współfinansowany jest przez  Miasto Nowy Sącz w obszarze „Profilaktyka i rozwiazywanie problemów alkoholowych oraz przeciwdziałanie narkomanii”.