Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Strona Stowarzyszenia Sądecki Elektryk. Zapraszamy przyjaciół oraz absolwentów Elektryka.

Get Adobe Flash player

Rowerem po Pogórzu Rożnowskim - wycieczki

I tak dotrwaliśmy do końca roku szkolnego. Zgodnie z projektem zaraz na początku wakacji dużą bo 10-osobową grupą z 2 opiekunami pojechaliśmy na obóz rowerowy do Bartkowej. Za miejsce pobytu wybraliśmy DW Stalownik. Planowaliśmy wyjazd 30 czerwca (poniedziałek) o godzinie 9-tej oczywiście na rowerach, ale intensywny deszcz zmusił do zmiany planów. Szybko zamówiliśmy busa z przyczepką  i dzięki temu około 11-tej godziny nieprzemoczeni byliśmy już w Bartkowej. Po południu nastąpiła poprawa pogody i udało się odbyć pierwszą wycieczkę. Szczegółowe relacje, masę zdjęć i mapki można oglądać na stronie szkoły w zakładce STR- u. W ostatnim dniu uczestnicy wypełnili anonimowo ankietę ewaluacyjną wysoko oceniająco pobyt  na obozie. Dodam jeszcze, że podczas pięciu dni pobytu odbyliśmy 8 wycieczek mając na liczniku 200 km.

W krótkim czasie odbyła się kolejna piąta wycieczka z Nowego Sącza do Korzennej i Krużlowej, gdzie zachwyliśmy się wspaniałą gotycką zreźbą Madonny z Krużlowej. Relację i zdjęcia  można znaleźć na stronie szkoły tutaj oraz na portalu Sądeczanin tutaj

Trzecią odbyliśmy na początku czerwca. Tym razem udaliśmy się do Zbyszyc. Maleńka, zagubiona wioska, położona na cyplu nad Jeziorem Rożnowskim. A nie wiem czy wiecie, że kiedyś było to całkiem duże miasteczko. Relacje i zdjęcia znajdziecie na stronie szkoły tutaj

oraz na portalu SADECZANIN  tutaj

Kolejna wycieczka Pogórzem Rożnowsko Ciężkowickim odbyła się pod koniec maj. Dłuższa przerwa spwodowana była fatalnymi warunkami pogodowymi.

Poniżej relacja, a więcej zdjęć znajdziecie na stronie szkoły    tutaj

Relacja i zdjęcia ukazały się również na portalu SADECZANIN  tutaj

W rezerwacie cisów w Mogilnie

Trasa: Nowy Sącz – Piątkowa – Boguszowa – Rezerwat Cisów w Mogilnie – Jodłowa Góra – Paszyn – Piątkowa Nowy Sącz (29 km)

Zaczynamy pod Bramą Kowalską. Tu tradycyjne zdjęcie, a następnie ulicą Lwowską wyruszamy w kierunku wschodnim. Od cmentarza w Gołąbkowicach już wygodnie i bezpiecznie, ścieżką rowerową jedziemy w kierunku Piątkowej. Mijamy po prawej Miasteczko Galicyjskie i już po chwili skręcamy w dolinę wzdłuż której ciągną się zabudowania Piątkowej, kiedyś wsi, a obecnie jednego z osiedli Nowego Sącza. Mijamy szkołę i zaraz za kościołem skręcamy w prawo w lokalną drogę do Boguszowej. Zaczyna się ostry podjazd, droga prowadzi wśród pól i małych zagajników. Z lewej strony dochodzi niebieski szlak PTTK z Nowego Sącza do Kamiannej. Mijamy po lewej duży budynek szkoły podstawowej prowadzonej przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Boguszowa. Jesteśmy na grzbiecie i już w miarę równo jedziemy najpierw asfaltową a następnie polną. W dole po lewej widać Koniuszową, przed nami Mogilno z charakterystyczną wieżą kościoła, a my na rozwidleniu jedziemy prosto (szlak niebieski skręca w prawo). Zaczyna się dość szybki zjazd i po chwili wyjeżdżamy na główną drogę z Paszyna do Mogilna. Przejeżdżamy na drugą stronę i wjeżdżamy na wąską asfaltową drogę biegnącą u podnóża Jodłowej Góry. Wzdłuż drogi rzadka zabudowa i pola uprawne ciągnące się aż do linii lasu pokrywającego Jodłową Górę. Dojeżdżamy do najstarszego cisu (pomnik przyrody) w tej okolicy, Wokół ładnie zagospodarowane miejsce, z interesującymi opisami. Tu też zaczyna się ścieżka przyrodnicza, która przez rezerwat cisów wyprowadza na grzbiet Jodłowej Góry. Oczywiście można jechać dalej drogą i rowerem wjeżdżać na Jodłową Górę od strony Rosochatki, ale ja polecam piesze przejście ścieżką przyrodniczą. To zaledwie kilkaset metrów, a idziemy przez piękny las, w którym co chwilę odnajdujemy kolejny cis, które rosną oczywiście w formie drzewiastej. Wreszcie jesteśmy na grzbiecie, znowu na niebieskim szlaku. Przed nami niepowtarzalne widoki na Kotlinę Sądecką i otaczające ją pasma górskie Beskidu Sądeckiego, Wyspowego i Gorców. Jesteśmy na wysokości 715 metrów n.p.m., a trzeba pamiętać że wszystkie okoliczne grzbiety i górki Pogórza Rożnowskiego osiągają niewiele ponad 500 m n.p.m. Rozpoczynamy drogę powrotną. Grzbietem jodłowej Góry, najpierw polną (szutrową) drogą jedziemy w raz z niebieskim szlakiem PTTK w kierunku Zachodnim. Niekiedy dość stromo więc ostrożnie trzymając ręce na hamulcach. Dojeżdżamy do większego skupiska domostw na stokach Jodłowej Góry, a następnie szerszą już drogą i przez las wyjeżdżamy na główną drogę z Paszyna do Mogilna. Skręcamy w lewo i doliną potoku Łubinka rozpoczynamy szybką jazdę do ujścia doliny. Kilka kilometrów dalej wyjeżdżamy na drogę krajową i tu już ostrożnie, skręt w prawo i zaczynamy końcowy etap naszej wycieczki. Kilkaset metrów dalej jesteśmy w centrum Paszyna. Nie wybaczylibyśmy sobie, żeby jednak nie skręcić w prawo w dolinę, aby zobaczyć przepiękny kościół i odwiedzić znane w całej Europie Muzeum Twórców Ludowych im. Ks. Edwarda Nitki. Wracamy znowu na drogę krajową, po chwili w Piątkowej rozpoczynamy bezpieczną, bezstresową jazdę ścieżką rowerową i…. jesteśmy w domu.

Pierwszą wycieczkę odbyliśmy 14 marca 2014. Więcej informacji ze zdjęciami, mapką i relacją można znaleźć -  - na stronie szkoły tutaj

- na portalu SADECZANIN tutaj

Projekt „Rowerem po Pogórzu Rożnowskim” jest skierowany do młodzieży szkolnej Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu. Informacje nt projektu ukazały się też na portalu SADECZANIN tutaj

W ramach zadania zrealizowany zostanie cykl kilku jednodniowych turystycznych wycieczek rowerowych w okresie od dnia 15 kwietnia do 15 czerwca oraz w miesiącu lipcu czterodniowy obóz rowerowy. Podczas wycieczek i obozu, uczestnicy będą poznawali tereny Pogórza Rożnowskiego, a w szczególności obszar wokół Jeziora Rożnowskiego. Dotrzemy w najciekawsze pod względem historycznym, przyrodniczym i krajobrazowym miejsca. Wszystkie wycieczki oraz obóz rowerowy będą dokumentowane, a relacje z odbytych wypraw, wraz z trasą i zdjęciami, będą systematycznie publikowane na stronie ZSEM. Chcemy tym samym, zainspirować i dać gotowe propozycje wycieczek rowerowych dla mieszkańców Nowego Sącza, powiatu nowosądeckiego, a także dla turystów odwiedzających nasz region. Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Miasta Nowego Sącz.

Uwaga:

Wszystkich uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie prosimy o kontakt z opiekunami Sekcji Turystyki Rowerowej z p. Markiem Ryglewiczem i Tomaszem Librem. Z uwagi na wczesną wiosnę jest szansa że na pierwszą wycieczkę wyruszymy z początkiem marca.

1. Wycieczka rowerowa "Na Dąbrowską Górę"