Masz pytanie? Napisz! stowarzyszenie@zsem.edu.pl

Własna firma – pomysł na życie – IV edycja

 

wf4

13.10.2017r.

Już po raz czwarty w naszej szkole rozpoczyna się kolejna edycja projektu „Własna firma – pomysł na życie”. Jak co roku projekt adresowany jest do uczniów Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu. Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Sądecki Elektryk przy finansowym wsparciu Miasta Nowy Sącz.
Podobnie jak w latach ubiegłych w ramach projektu uczniowie klas maturalnych z naszej szkoły będą mieli możliwość odwiedzenia i poznania lokalnych firm, porozmawiania z przedsiębiorcami, poznania oczekiwań wobec potencjalnych pracowników.
W ramach projektu zostanie rozegrana gra – symulacja biznesowa. Tym razem będzie to branżowa symulacja Serwis IT. W grze może wziąć udział dziesięć 3-sobowych zespołów. 30 uczniów naszej szkoły będzie miało zatem możliwość przez dwa miesiące poznawania tajników prowadzenia własnego (wirtualnego) serwisu IT. Wcielając się w rolę współwłaścicieli serwisu IT będą podejmować szereg decyzji, z którymi na co dzień zmagają się właściciele takich firm w realnym życiu. Elementem motywującym będzie możliwość konkurowania z innymi serwisami IT prowadzonymi przez pozostałych uczestników rozgrywki. Zadaniem uczniów będzie analizowanie rynku w celu dopasowywania oferty swojego serwisu do wymagań klientów, monitorowanie działań konkurencji i zarządzanie serwisem IT w taki sposób, by nie tylko osiągać zysk, ale również utrzymywać na wysokim poziomie jakość świadczonych usług, a także zadowolenie zarówno klientów jak i swoich pracowników.


14.10.2017r.

Wyobrażałeś sobie kiedyś jak to jest prowadzić własny Serwis IT? Symulacja biznesowa „Serwis IT” pozwoli Ci wczuć się w rolę przedsiębiorcy prowadzącego własny Serwis IT. Twoim zadaniem będzie zaplanowanie oferty dla swojego serwisu, a następnie wyposażenie go w niezbędne stanowiska i sprzęty, zatrudnienie odpowiednich pracowników i zakup części potrzebnych do wybranych usług. Żeby przyciągnąć klientów, potrzebna będzie starannie dobrana reklama w mediach tradycyjnych, a także w Internecie. Jeszcze tylko ustalenie cen i można zaczynać sprzedaż!
Jeżeli chcesz zostać menedżerem wirtualnego przedsiębiorstwa (serwisu IT) to zbierz 3-osobowy zespół i zgłoś się do gry.
Chętni do udziału w konkursie proszeni są o zgłoszenie się do p. Małgorzaty Matląg do dnia 19 października br.


Gra IT

22.10.2016r.

Wystartowała biznesowa symulacyjna gra Serwis IT. 10 trzyosobowych zespołów zarejestrowało już swoje firmy i rozpoczęło rywalizację. Wszystkim zespołom-firmom życzymy dobrych decyzji i wysokich zysków.


29.10.2017r.

Zakończyła się już 2 runda rozgrywki i pojawiły się pierwsze wyniki. Najlepsze wyniki ekonomiczne uzyskała firma ITCN. Na drugim miejscu uplasowała się firma Tech Hub a na trzecim firma C.A.T.
Firmy działające w symulacji wybierają zakres usług jakie chcą świadczyć, organizują stanowiska pracy, wyposażają go w odpowiedni sprzęt. Muszą zakupić niezbędne materiały wybierając spośród kilku najlepszego dostawcę, zatrudniają pracowników ustalając im formę umowy oraz wysokość płacy. Kalkulują cenę. Wybierają bank i biuro rachunkowe. To tylko niektóre z decyzji, które trzeba podjąć w każdej rundzie. W kolejnych dojdą następne.


30.10.2017r.

Przypominamy menedżerom serwisów IT o możliwości podyskutowania o zagadnieniach związanych z prowadzeniem swoich wirtualnych firm z prowadzącym grę, tj. p. Małgorzatą Matląg w szkole:
– poniedziałek 10:40-11:25
– środa 12:30-13:30
– czwartek 14:10-14:50
– piątek 13:05-13:30
lub w formie on-line na platformie Moodle ) – czas dowolny (loginy i hasła znane zespołom).


2.11.2017r.

Kolejna (trzecia) runda (w symulacji to kolejny miesiąc) przyniosły niespodziewany skok na pierwszą pozycję firmy konf-IT-ura. Chociaż tak naprawdę można było się spodziewać awansu tej firmy. Właściciele firmy konf-IT-ura mocno inwestują w rozwój swojej firmy.


runda4

6.11.2017r.

Czwarta runda zakończona. W tej rundzie dodatkowo doszły decyzje dotyczące podniesienia standardów wyposażenia stanowisk pracy. Wyniki uzyskała firma IŁIT Tabela przedstawia szczegółowe wyniki z zaznaczeniem najlepszych wskaźników w danym obszarze działalności.


7.11.2017r.

Podobnie jak w ubiegłych latach w ramach projektu uczniowie klas maturalnych z naszej szkoły będą mieli możliwość odwiedzenia i poznania lokalnych firm, porozmawiania z przedsiębiorcami, poznania oczekiwań wobec potencjalnych pracowników. W tym roku udało się pozyskać do współpracy firmy: NEWAG S.A., FAKRO Sp. z o.o, „WIŚNIOWSKI” Sp. z o.o. S.K.A. oraz firmę Grand A. Grygiel z Korzennej.


9.11.2017r.

Zakończyła się piąta runda rozgrywki na symulacji Serwis IT. W tej rundzie firmy mogły wybrać już większy asortyment świadczonych usług. Pojawiły się również nowe możliwości poprawy warunków oczekiwania klientów na usługę oraz większe możliwości udogodnień dla swoich pracowników. Po raz pierwszy gracze podejmowali decyzje dotyczące marketingu tradycyjnego tzn. na podstawie danych z rynku decydowali o ilości ale także i rodzaju reklamy swojej firmy i usług.


runda6

12.11.2017r.

To już półmetek rozgrywki w ramach symulacji Serwis IT. W tej rundzie obok dotychczasowych decyzji ekonomicznych pojawiły się również decyzje związane z e-marketingiem. Od tej rundy gracze mają do dyspozycji różne narzędzia internetowe tzn. mogą korzystać nie tylko z własnej strony internetowej, ale iI portale branżowe, aplikacje mobilne a także media społecznościowe. Podejmując decyzje o e-marketingu firmy mają informacje o procencie swoich potencjalnych klientów, którzy korzystają z danego narzędzia i wiedząc, że w ten sposób mogą do nich dotrzeć. Dodatkowo, narzędzia internetowe różnią się kosztem uruchomienia i utrzymania. Warto zatem przeanalizować na ile zwiększy się sprzedaż a w efekcie i zysk przy danych nakładach na działania marketingowe.

Zdecydowanie na prowadzenie wyszła firma konf-IT-ura, na drugim miejscu firma IŁIT, a na trzecim Firma CAT.


runda7

16.11.2017r.

Zakończyła się siódma runda symulacji biznesowej. W tej rundzie nowością była możliwość wykupienia dla swoich pracowników różnych szkoleń. Fakt, szkolenia kosztują! Warto jednak pamiętać, że przeszkolenie pracowników wpływa na jakość wykonywanych przez nich usług, a co za tym idzie klienci będą bardziej zadowoleni (w efekcie będą wracać do firmy a przychody i zyski firmy zaczną rosnąć). Dodatkowo, szkolenia wpływają również na zadowolenie pracowników, ponieważ mają możliwość zwiększania swojej wiedzy i umiejętności, a przez to mogą lepiej wykonywać swoją pracę. Jak po tej rundzie wyglądają wyniki? Patrz obok.


20.11.2017r.

Wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z zakładaniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej zapraszamy na stronę www.czn.uj.edu.pl wystarczy zalogować się jako gość).


runda9

24.11.2017r.

Przed zespołami w symulacji jeszcze trzy rundy decyzyjne. Znamy już wyniki po 9 rundzie. Firmy mają już w miarę ustabilizowaną sytuację na rynku. Ale to nie znaczy, że już nic ich nie może zaskoczyć. Menedżerowie wirtualnych firm głowią się nad decyzjami co do utrzymania bądź zmiany strategii rozwoju własnej firmy. Trwają dyskusje czy warto zwiększyć inwestycje, czy może lepiej postawić na szkolenia pracowników a może zwiększyć nakłady na marketing. Na pewno warto zastanowić się nad asortymentem usług oraz nad tym jak przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów do swojej firmy. To przykładowe usługi jakie świadczą wirtualne firmy w ramach rozgrywki: administrowanie stronami WWW,  czyszczenie laptopa, instalacja sterowników, instalacja systemu operacyjnego, konfiguracja sieci oraz instalacja routera, naprawa laptopa po zalaniu, naprawa płyty głównej, naprawa zasilacza do laptopa, odzyskiwanie danych, optymalizacja komputera, usuwanie niechcianego oprogramowania, tworzenie strony www, wymiana matrycy Jak po tej rundzie wyglądają wyniki? Patrz obok.


27.11.2017r.

Dzisiaj rozpoczęły się zajęcia w sądeckich firmach dal uczniów klas maturalnych naszej szkoły w ramach projektu i tzw. „otwartych dni w przedsiębiorstwach” Jako pierwsi uczniowie klasy 4f wraz z opiekunami byli z wizytą firmie NEWAG S.A. Oto relacje kilku uczniów tej klasy:

Po wejściu na teren zakładu wszyscy uczniowie otrzymali kaski ochronne oraz kamizelki odblaskowe. Pierwsze kilkanaście minut to zapoznanie nas z historią i działalnością firmy oraz przeszkoleniu w zakresie bhp. Potem wraz z przewodnikiem udaliśmy się na hale produkcyjne, gdzie mieli możliwość zobaczenia całego procesu wytwarzania nowoczesnych zespołów trakcyjnych oraz specyfikę pracy wydziału remontowego firmy.

Z ciekawością wszyscy obserwowali pracę automatycznych frezarek, których zadaniem było wykonanie bardzo precyzyjnych frezów, różnego typu laserów do cięcia blach. Duże wrażenie wywarły na nas ogromne suwnice przenoszące poszczególne elementy na kolejne stanowiska pracy. Zwiedzaliśmy kolejne hale produkcyjne m.in. montownię, lakiernię, hamownię. Byliśmy również w ogromnym magazynie, gdzie przechowywane są oraz przygotowywane do wydania poszczególne materiały wykorzystywane na kolejnych etapach produkcji. Mieliśmy również okazję aby wejść do gotowych już wagonów i zobaczyć efekt finalny prac rzeszy pracowników.

Wielu uczniów nie kryło swojego zaskoczenia tak dużym rozmiarem firmy, hal produkcyjnych ale przede wszystkim nowoczesnym zapleczem technicznym firmy.
Na koniec wizyty w podziękowaniu za tak miłe przyjęcie nas w firmie wręczyliśmy naszemu przewodnikowi słodki upominek i brawami podziękowaliśmy za poświęcony nam czas. Nasz przewodnik życzył nam sukcesów w szkole ale także zapewnił, że firma Newag chętnie zatrudnia młodych ludzi mających pasję i wiedzę oraz umiejętności technicznie. Myślę, że niejeden z nas zacznie rozważać możliwość zatrudnienia się w tej firmie, tym bardziej, że jest duże zapotrzebowanie na elektryków.

– „Uważam, że to świetny pomysł na zajęcia w innej formie niż tradycyjna lekcja. Będąc w Newagu mogliśmy zobaczyć to co omawialiśmy w teorii na zajęciach w szkole”
– „Możliwość zwiedzenia firmy dała mi sporo do myślenia, co do mojej przyszłej pracy zawodowej. Cieszę się, że nawet jeżeli nie pójdę na studia będę miał szansę znalezienia pracy po skończeniu technikum na miejscu, bez konieczności wyjeżdżania za granicę”
– „Przechodząc przez kolejne działy produkcyjne firmy pomyślałem jaki to jest ogrom różnych spraw, które firma i osoby zarządzające nią muszą analizować i podejmować decyzje”

Niestety w związku z bezwzględnym zakazem wykonywania zdjęć na terenie firmy Newag brak jest zdjęć dokumentujących tę wizytę. Dziękujemy firmie Newag za tak sympatyczne przyjęcie uczniów na zajęcia.


4 i 5.12.2017r.

W tych dniach odbyły się dwie kolejne wizyty w ramach tzw. „otwartych dni w przedsiębiorstwach”. 4 grudnia uczniowie klasy 4i T a 5 grudnia klasy 4j T byli z wizytą w firmie FAKRO Sp. z o.o. jednym z największych producentów okien dachowych, nie tylko w Polsce ale również i na świecie.

Program wizyty obu klas był podobny. Najpierw uczniowie wysłuchali prelekcji na temat funkcjonowania firmy. Zapoznali się z historią firmy, jej kolejnymi etapami rozwoju oraz zakresem i asortymentem produkcji. Później na hali ekspozycyjnej mogli obejrzeć produkty i zapoznać się z zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Zainteresowanie budziło szerokie zastosowanie automatyki w produktach firmy. Duże wrażenie robiło na wszystkich wykorzystanie różnego rodzaju czujników warunków atmosferycznych oraz systemu oddymiania.

Uczniowie przeszli po kolejnych halach produkcyjnych firmy, mając w ten sposób okazję prześledzić cały proces produkcji okien dachowych, który odbywa się przy użyciu nowoczesnego parku maszynowego. Z wielkim zaciekawieniem wszyscy obserwowali próby jakie dokonuje się w dziale kontroli jakości, gdzie np. bada się wytrzymałość okien na skrajne warunki atmosferyczne np. temperaturę, wiatr czy ogromną siłę zgniotu. Z ciekawością wszyscy obejrzeli pracę dużej drukarki 3D, na której drukuje się niektóre nietypowe elementy okien.

Kolejnym punktem zajęć w firmie Fakro było spotkanie z panią dyrektor ds. personalnych, która opowiadała o pracy w firmie, o dużych możliwościami zatrudnienia młodych ludzi zwłaszcza po szkołach technicznych. Sporo czasu poświęciła na zagadnienia związane z rekrutacją nowych pracowników, wymaganiach jakie stawia się nowo przyjmowanemu pracownikowi. Temat uczniom niby znany ale usłyszany od kogoś kto na co dzień zajmuje się tą kwestią nabrał innego wymiaru. Pani dyrektor opowiedziała również o tym, że firma Fakro wspiera różnymi działaniami instytucje odpowiedzialne za edukacje, a także jest Oficjalnym Partnerem Reprezentacji Polskiej w piłce nożnej.

Ostatnim punktem wizyty, był wykład o tematyce ekonomicznej wygłoszony przez przedstawiciela Fundacji „Pomyśl o przyszłości”. Myślą przewodnią była obecna sytuacja gospodarcza. W podsumowaniu padło stwierdzenie, że każdy z nas może przyczynić się do wzrostu gospodarczego kraju w najprostszy z możliwych sposobów, czyli poprzez kupowanie rodzimych, polskich produktów.

Nie można pominąć, że uczniowie każdej z tych klas zostali ugoszczeni kawą, herbatą oraz ciasteczkami a na koniec zajęć smakowitym obiadem. Na koniec spotkania przedstawicielom firmy Fakro zostały wręczone podziękowania w formie słodkich upominków.

Wizyta trwała prawie 5 godzin ale czas szybko upływał. Jak podkreślali uczniowie obu klas była to bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka. Oto kilka krótkich opinii podsumowujących zajęcia w firmie Fakro:

-„Zaskoczył mnie rozmiar firmy i jej świetna organizacja. Przechodząc po halach produkcyjnych widać jak wszystko dobrze działa i każdy pracownik wie co ma robić.”,
-„Widać, że firma dba o swoich pracowników, że jest dobra atmosfera pracy. Mógłbym tam pracować”,
-„Dzięki wizycie w firmie Fakro dowiedziałem się, że w niby zwykłych oknach dachowych może być zastosowanych tyle ciekawych rozwiązań technicznych”,
-„najbardziej zapadła mi w pamięć, otwartość firmy na rozwiązania niestandardowe. Jestem pewien, że przedsiębiorstwo odniesie jeszcze niejeden sukces w swojej branży”,
-„ zarówno przedstawienie produktów firmy jak i również zwiedzanie hali produkcyjnej wywarło na mnie i moich kolegach ogromne wrażenie, ponieważ mogliśmy z bliska zobaczyć jak powstają przeróżne typy okien”,
-„dzięki tej wycieczce dowiedzieliśmy się jak ważne jest wspieranie rodzimej gospodarki przez każdego z nas poprzez codzienne decyzje konsumenckie”,
-„uważam, że takie zajęcia w firmach to świetna sprawa – otwiera oczy na wiele spraw. Po raz pierwszy miałem styczność z tak dużą firmą. Wiem, że mógłbym tutaj podjąć pracę i miałbym szansę na rozwój” „były to bardzo ciekawe zajęcia i oby więcej takich wycieczek”.

Składamy jeszcze raz serdeczne podziękowania za tak miłe przyjęcie uczniów naszej szkoły.


8.12.2017r.

Dzisiaj kończy się ostatnia 12 runda w rozgrywce na symulacji biznesowej Serwis IT. Oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się w dniu 13 grudnia br. o godzinie 13:00 w sali 39. Zapraszam wszystkie zespoły-firmy uczestniczące w symulacji biznesowej Serwis IT na to uroczyste ogłoszenie wyników i rozdanie nagród!


12.12.2017r.

Kolejną firmą, która zgodziła się przyjąć uczniów naszej szkoły na zajęcia w ramach tzw. „otwartych dni w przedsiębiorstwach” była Firma GRAND A. Grygiel z Korzennej. 12. grudnia na wizytę w tej firmie pojechała klasa 4g T.

Pierwszym elementem wizyty było spotkanie w dużej sali konferencyjnej gdzie przy słodkim poczęstunku uczniowie zapoznali się m.in. z historią rozwoju firmy, z zakresem i asortymentem produkcji. Z dużym zaskoczeniem wszyscy przyjęli informacje o tak szybkim rozwoju oraz o różnych dziedzinach działania firmy. Firma Grand powstała jako mały zakład ślusarski w garażu rodzinnym o powierzchni 24 m2. Z biegiem lat Grand rozrosła się opierając swą działalność na trzech filarach: budownictwie, turystyce i przeróbce metalu. Mądrze wykorzystywane pozyskane środki unijne pozwoliły na szybki rozwój, innowacyjność i wprowadzenie nowych technologii. Na zakończenie tej części wizyty uczniowie mieli możliwość zapoznania się z oczekiwaniami firmy co do przyszłych potencjalnych pracowników. Usłyszeli również nie jeden raz, że warto się kształcić i rozwijać. Dobrze wykorzystać czas szkoły, gdzie za darmo można jeżeli tylko się chce nauczyć się wielu przydatnych potem w życiu zawodowym rzeczy.

Po tej części spotkania, uczniowie wraz z opiekunami udali się na teren hal produkcyjnych. Ogromne wrażenie zrobiło wykorzystanie różnego typu automatów i robotów często zastępujących bezpośrednio człowieka w trudnych czy precyzyjnych pracach. Uczniowie klasy 4g (notabene przyszli elektronicy) często zatrzymywali się na dłużej przy maszynach CNC sterowanych numerycznie obserwując ich działanie i dopytując o sprzęt czy o oprogramowanie. Niejednemu z nich zaświeciły się oczy do takich nowinek i rozwiązań technologicznych.

Na koniec zajęć przedstawicielom firmy GRAND zostały wręczone podziękowania w formie słodkiego upominku. Każdy z uczniów też został obdarowany przez firmę upominkiem.

Dziękujemy firmie za tak miłe przyjęcie naszych uczniów w swoich progach. 


13.12.2017r.

Dzisiaj poznaliśmy zwycięzców szkolnej rozgrywki na symulacji biznesowej Serwis IT. Najlepszym zespołem okazała się firma konf-IT-ra, która zarobiła po 12 rundach (w grze to 12 miesięcy) 689 674 zł. Drugie miejsce zdobyła firma IŁIT z zyskiem 539 829 zł a trzecie miejsce firma CAT zarabiając 441 013 zł. Kto zarządzał tymi firmami? Warto poznać najlepszych wirtualnych menedżerów. Firma konf-IT-ra to Tomasz Kozłecki, Michał Neznal, Przemysław Świder uczniowie klasy 2t. Firmą IŁIT zarządzali: Ewa Śmigowska, Magdalena Sekuła i Dominik Kulig z klasy 1j. Firma CAT to przedstawiciele klasy 1i – Sandra Głuszczuk, Joanna Suchocka i Mikołaj Pajor.

c_220_150_16777215_00_images_wlasna_firma_IV_wyniki.jpg

Wraz z ogłoszeniem wyników nastąpiło również wręczenie najlepszym zespołom nagród tj. za I miejsce – 750 zł, za II miejsce 450 zł a za III miejsce 240 zł. Dla pozostałych uczestników konkursu na pocieszenie były słodycze.

Wszystkim jeszcze raz serdecznie gratulujemy!

A co mówią zwycięzcy na temat samej rozgrywki i symulacji biznesowej Serwis IT? „Uważam że symulacja biznesowa “ Serwis IT” jest świetnym narzędziem do nauki prowadzenia własnego biznesu. Zdecydowanie uczy ekonomicznego myślenia. Zmusza cały czas do analizowania sytuacji jaka istnieje na rynku i elastycznego reagowania na te zmiany. Uczy podejmowania decyzji i brania odpowiedzialności za swoje wybory. Dzięki niej nauczyłem się że należy przykładać uwagę do szczegółów i że w biznesie nie ma rzeczy pewnych. Działanie na rynku w realiach konkurencyjności zapewnia pewien poziom adrenaliny. Dodatkowo uczy pracy w zespole. Fajnie by było gdybyśmy na zajęciach np. z przedsiębiorczości mogli w ten sposób uczyć się prowadzenia własnego biznesu.” Prowadzącym symulację biznesową była p. Małgorzata Matląg , która mówi, że Symulacja biznesowa uczy przede wszystkim myślenia, co nie zdarza się często w tradycyjnym nauczaniu. Prowadzenie wirtualnego przedsiębiorstwa pozwala na eksperymentowanie z różnymi strategiami i pomysłami. Jest świetnym narzędziem do nauki zasad ekonomii i nauki zasad prowadzenia własnego biznesu. 


13 i 14.12.2017r.

To już ostatnie dwa dni zajęć uczniów klas maturalnych w sądeckich firmach w ramach projektu i tzw. „otwartych dni w przedsiębiorstwach”. Tym razem zajęcia odbyły się w firmie WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A. Uczestniczyli w nich kolejno uczniowie klasy 4e i 4m (technik mechatronik).

Najpierw uczniowie zostali zapoznani z historią firmy i jej kolejnymi etapami rozwoju oraz z zakresem i asortymentem produkcji. Duże wrażenie na wszystkich wywarły zdjęcia porównujące firmę z przed ponad 25 laty, gdy to firma „Wiśniowski” rozpoczynała swoją działalność w małym blaszanym garażu ze zdjęciami pokazującymi firmę współcześnie.

Następnie po krótkim szkoleniu bhp wszyscy przeszli na hale produkcyjne. W centrum szkoleniowym firmy, uczniowie mogli zobaczyć jak firma dba o odpowiednie przeszkolenie montażystów. Wielką atrakcją okazała się kolejna część zajęć, gdy uczniowie mieli możliwość zobaczenia kolejnych etapów produkcji bram, ogrodzeń i drzwi przeciwpożarowych. Początkowo, pokonując długość ponad 500m tzw. balkonu mieli możliwość obserwowania z góry produkcji ogrodzeń posesyjnych. Później po zejściu bezpośrednio na hale produkcyjne zobaczyli linię produkcyjną panela kratowego, ocynkownię galwaniczną i ogniową oraz malarnię proszkową. Duże wrażenie zrobił sterowany komputerowo magazyn wysokiego składowania surowców. Największym zaskoczeniem były jednak w pełni zautomatyzowane linie do produkcji panela do bram segmentowych i drzwi płaszczowych. Uczniowie z dużym zainteresowaniem obserwowali pracę nowoczesnych maszyn do cięcia laserowego, zgrzewarek, manipulatorów. Szerokie zastosowanie automatyki robiło wrażenie. Cóż się dziwić to przecież pasjonaci mechatroniki. Po tej części zajęć, pełnej wrażeń i nowo zdobytej wiedzy, czekała kolejna niespodzianka. Przedstawiciele firmy zaprosili wszystkich na poczęstunek do zakładowej stołówki. Po drodze na stołówkę kolejna atrakcja – przejście ponad 400m przeszkloną kładką, zawieszoną nad ruchliwą jezdnią, nazywaną często bramą do Nowego Sącza.

Na hali ekspozycyjnej uczniowie mogli nie tylko obejrzeć ale i wypróbować jak działają poszczególne produkty firmy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wszelkiego typu automaty wykorzystane w drzwiach i bramach produkowanych przez firmę. Na koniec wizyty słodkim upominkiem uczniowie podziękowali za miłe przyjęcie w firmie Wiśniowski. W drodze powrotnej do szkoły trwały dyskusje, z których wprost wynikało, że uczniowie są pod dużym wrażeniem tego co zobaczyli i że chętnie podjęliby pracę w tak nowoczesnej firmie.

A co sami uczniowie w skrócie mówią o tej wizycie?

– Świetna sprawa taka możliwość zobaczenia tak dużej i nowoczesnej firmy od środka. Domyślałem się, że to firma na wysokim poziomie ale jej rozmiar i nowoczesność mnie niesamowicie zaskoczyły. Widać na każdym kroku, że firma inwestuje i stawia na nowoczesność, że chce być najlepsza. Zaimponowało mi to bardzo. Chciałbym kiedyś w takiej firmie móc się rozwijać zawodowo”.
– Najbardziej spodobało mi się to, że mogliśmy zobaczyć na żywo w trakcie pracy nowoczesne maszyny takie jak np. lasery, roboty spawalnicze, prasy.
– Podobało mi się to, że najpierw obejrzeliśmy całą produkcję, poszczególne linie produkcyjne a na końcu mogliśmy zobaczyć gotowe produkty wyposażone w różnego typu nowoczesne osprzęty i rozwiązania. Całość robi niesamowite wrażenie.
– Od początku można było wyczuć fajną atmosferę pracy w tej firmie, choć na początku niektórzy czuli się trochę onieśmieleni w tak nowoczesnym i eleganckim otoczeniu. Pan, który nam opowiadał o firmie a później oprowadzał po produkcji był bardzo sympatyczny. Widać, że lubi swoją pracę. Zaskoczyła mnie taka tradycyjnie polska gościnność firmy. Zostaliśmy ugoszczeni poczęstunkiem, co było bardzo miłe. Czuliśmy się tam jak mile widziani goście. Pełna profeska.
– Zaskoczyła mnie historia firmy Wiśniowski i jej niesamowity rozwój w ciągu zwłaszcza ostatnich lat. A firma nadal się rozwija i inwestuje. Aż takie trochę zaskakujące, że to nie gdzieś w świecie ale tu na miejscu tuż pod Nowym Sączem.
– Moim zdaniem, takie wyjścia do firm to bardzo dobry pomysł, ponieważ uczniowie (a kiedyś przyszli pracownicy) powinni mieć możliwość zobaczenia jak funkcjonują profesjonalne firmy a taką firmą jest na pewno Wiśniowski. Widać świetną organizację w tej firmie. Każdy wie do czego jest potrzebny i co ma robić. A do tego, pomimo takiej skali produkcji wszędzie czysto. Nic i nikt tam się nie plącze bez celu.
– Dużo by można mówić… Ale po tej wizycie wiem, że to ciekawe miejsce by rozpocząć pracę.
– Zszokował nas poziom automatyzacji zakładu, zachwyciliśmy się wysokim poziomem rozwiązań technicznych i organizacyjnych. W tej firmie jest potencjał. Chciałbym po studiach pracować w takiej firmie. A gdybym miał swój dom chciałbym mieć produkty tej firmy. Widać, że zarówno jakość jak i wygląd są na bardzo wysokim poziomie.

Firmie Wiśniowski jeszcze raz serdecznie dziękujemy! 


W mediach o projekcie:

www.miastons.pl